پرسش وپاسخ

سئوال ازاهل سنت وپاسخ شیعه به اهل سنت

پرسش وپاسخ

سئوال ازاهل سنت وپاسخ شیعه به اهل سنت

دانلودکتاب+سایت التوحید(افشای وهابیت)

·                                

·                                 مقالات

·                                 جنایات وهابیت

·                                 کلیپ شیعه

·                                 کتب شیعه

·                                 یادداشت ها

·                                 مناظرات

·                                 حکایات

·                                 پرسش و پاسخ

·                                 فتاواء

·                                 اخبار

·                                 کتابخانه

·                                 سمعی و بصری

·                                 شبهات وهابیت

 

شبهات وهابیت

·                                 نقد مقاله چرا مکان قبر فاطمه (س) نامعلوم است؟

·                                 نقد مقاله چراابوبکر در تشییع جنازه ... شرکت نکرد؟

·                                 نقد مقاله آیا ابوهریره دروغ به رسول خدا نسبت میداد؟

·                                 چرایی تقدم علی علیه السلام بر ابوبکر(قسمت اول)

·                                 نمونه هایی از توسل بزرگان و علمای محترم اهل سنت

·                                 در آخرین لحظات چه میخواستند بفرمایند؟

·                                 خلیفه دوم بعد از ماجرای غدیر هوسرانی کرد؟

·                                 غدیر را قبول نکرد به درک واصل شد؟

·                                 من تمام صحابه را عادل نمیدانم؟

·                                 جوابی به یک سوال همیشگی از شیعیان

·                                 اعتراف خلفا به عدم اهلیتشان برای خلافت

·                                 نمونه هایى از رفتار ضد انسانى فرماندهان فتوحات خلفا

جوابی به یک سوال همیشگی از شیعیان

 

 

برادران عزیز اهل سنت و آقایان وهابی اگر به شیعه اشکال میکنید که چرا شیعیان خلفاء را قبول ندارند و

امام علی علیه السلام را مقدم بر آنان میدانند مطالب زیر  گوشه بسیار کوچکی از دلایل ما البته از کتب اهل سنت میباشد .

امیدوارم بخوانید و حقیقت را قبول بفرمایید تا روز قیامت پشیمان نشویم که این همه حجت برای حقانیت اقامه شد و به خاطر تعصبی که از بی علمی نشات میگرفت مورد قبول واقع نشد.

 

منتظر قسمت های بعدی این مقاله باشید.

 

1- احمد بن حنبل در مسند خود روایت کرده است که پیامبر فرمود: «من و على بن ابیطالب چهارده هزار سال پیش از آفرینش آدم، نورى در محضر خدا بودیم. هنگامى که خدا آدم را آفرید، آن نور را به دو بخش کرد، جزئى از آن منم و پاره‏اى على.

( 1). همانگونه که ابن ابى الحدید در شرح نهج البلاغه، ج 2، ص 430 گفته است. نیز، احمد در المسند در کتاب فضایل، الفردوس و الریاض النضره، ج 2، ص 164، مناقب ابن مغازلى، ص 87، لسان المیزان، ج 2، ص 229، میزان الاعتدال، ج 1، ص 507 از تاریخ ابن عساکر؛ مناقب الخوارزمى، ص 46، ینابیع المودة، ص 10 و 83، تذکرة الخواص طبع الغرى، ص 52، کفایة الطالب، ص 314

 

نکته:چه کسی نزدیک تر و لایق تر به خلافت پیغمبر صلی الله علیه و اله و سلم  جز کسی که از نور ایشان باشد.

 

2- در حدیث دیگرى که ابن مغازلى شافعى نقل کرده آمده است. هنگامى که خدا آدم را خلق کرد، آن نور در صلب او قرار گرفت. پیوسته آن نور، یکپارچه بود تا در صلب عبد المطلب دوگانه شد. در پیامبر به پیامبرى و در على به خلافت تبدیل گشت.

. مناقب ابن مغازلى، ص 88، ینابیع المودة، ص 10، شرح نهج البلاغه، ج 2، ص 430، کفایة الطالب، ص 315، دیلمى در الفردوس و ابن عساکر در تاریخ خود آن را روایت کرده‏اند.

 

 

نکته :در اینجا صراحت به خلافت امام علی علیه السلام بعد ایشان آمده است.

 

3- در روایت دیگرى که ابن مغازلى از جابر نقل کرده در پایان حدیث این جمله افزوده شده است: «تا آنکه خدا نور را دو بخش کرد، پاره‏اى را در صلب عبد اللّه و جزئى را در صلب ابیطالب قرار داد و مرا پیامبر و على را ولى گردانید.

ینابیع المودة، ص 10 و 256، مناقب ابن مغازلى، ص 89، روایاتى در منتخب کنز العمال در حاشیه مسند احمد ج 5، ص 32 به همین معنا وجود دارد.

 

نکته:ایا در اینجا هم میتوان ولی را به معنای محبت و دوستی گرفت.

 

4- حدیث خلافت در مسند احمد است که پس از نزول آیه

 «خویشاوندان نزدیکت را بترسان.» « شعراء: 214» پیامبر سى تن از اهل و خاندان خویش را سه نوبت فرا خواند و آنها سه بار به میهمانى خوردند و نوشیدند. پیامبر هر بار به آنها فرمود: «چه کسى دین و وعده‏هاى مرا مى‏پذیرد تا جانشین من و همنشین من در بهشت باشد. على گفت:من،

و پیامبر فرمود: تو (اینگونه‏اى)»

 ثعلبى همین روایت را در تفسیر خود گفته است:

 «پس از سه بار، و هر بار جز على دیگران ساکت بودند.

 

. مسند احمد، ج 1، ص 111 و 195، تاریخ الطبرى، ج 5، ص 43، تفسیر طبرى، ج 19، ص 68، شواهد التنزیل، ج 1، ص 420، شرح نهج البلاغه، ج 3، ص 267، ینابیع المودة، ص 105، تاریخ الکامل، ج 2 ص 42، مجمع الزوائد، ج 8، ص 302 و 113، و کنز العمال، ج 6، ص 392 و 397 از برخى حافظان حدیث.

 

نکته: ایا هنوز میفرمایید که پیغمبر صلی الله علیه و اله وسلم  خلیفه تعیین نکرد با اینکه در اولین روزهای دعوت خویش به این امر اهتمام داشت .به امر اشکال نشود که ایشان در ان و موقع کم سن وسال بوده اند که این یک نوع توهین به حضرت رسول (مگر خود ایشان عاقل نبودند ) و انکار قران است (حضرت عیسی علیه السلام در کودکی به نبوت رسید) .

 

5-حدیث وصیت در مسند از سلمان روایت شده است که از پیامبر پرسید: «اى رسول خدا جانشین و وصى تو کیست؟ پیامبر فرمود: اى سلمان  جانشین برادرم موسى که بود؟ سلمان پاسخ داد: یوشع بن نون. پیامبر فرمود: پس همانا جانشین و وارث من که دین مرا بجا مى‏آورد و وعده مرا تحقق مى‏بخشد على بن ابیطالب است.

 حدیث را هیثمى در مجمع الزوائد، ج 9، ص 113، کنز العمال، ج 6، ص 156، گزیده کنز العمال در حاشیه مسند ج 5، ص 32، تهذیب التهذیب، ج 3، ص 106، کفایه الطالب، ص 293، شواهد التنزیل، ج 1، ص 77، الریاض النضره، ص 178، ذخایر العقبى، ص 71.

 

نکته:سوال از وصایت بود و شما جواب ایشان را خواندید که چه کسی را به وصایت برگزیدند.

 

6- در کتاب مناقب ابوبکر احمد بن مردویه که حجت چهار مذهب سنى است، با اسناد ابوبکر از ابوذر روایت شده است که بر پیامبر وارد شدیم و پرسیدیم: کدامیک از یاران شما نزدتان گرامى‏ترند؟

فرمود: على که به سلامت درون و اسلام از شما پیشتازتر است.

 مناقب المرتضوى ترمذى، ص 95، در کنز العمال، ج 6، ص 395 از ابن عباس نقل شده که عمر بن خطاب گفت: پیامبر فرمود:« اى على، تو نخست مؤمن و مسلم هستى.

 

نکته:چطور میشود کسی که از سلامت درون و اسلام از امام علی علیه السلام  عقب تر و پایین تر است بر ایشان مقدم شود به اصطلاح تقدیم  مفضول بر فاضل شود که از لحاظ عقلی و عرفی قابل قبول نیست.

 

 

7-ابن مغازلى شافعى به اسناد خود در کتابش روایت کرده است که پیامبر فرمود: «هر پیامبرى وصى و وارثى داشته است و وصى و وارث من على بن ابیطالب است.

 مناقب ابن مغازلى، ص 200، کنوز الحقایق، ص 121، ذخایر العقبى، ص 71، الریاض النضره، ج 2، ص 178، ینابیع المودة، ص 79 و 180 از دیلمى.

 

نکته:از این مطلب  واضحتر ؟ مگر ما دنبال چه میگردیم؟

 

8- در مسند احمد و جمع میان صحاح سته حدیثى وجود دارد که با نقل به معنا بازگو

مى‏کنیم: «پیامبر ابوبکر را براى ابلاغ برائت به سوى مردم مکه فرستاد «هنگامى که او به ذى الحلیفه رسید به فرمان رسول خدا بازگشت و از پیامبر پرسید: آیا چیزى درباره من نازل شده است؟ پیامبر فرمود: نه، اما جبرئیل مرا گفت که ابلاغ برائت یا باید از سوى تو (پیامبر) باشد و یا از جانب مردى که از تو است.

 

مسند احمد، ج 1، ص 3 و 151 و 230، ج 3، ص 283، تفسیر الطبرى، ج 10، ص 46 و 47، خصائص نسایى، ص 20، مستدرک الحاکم، ج 3، ص 51، کنز العمال ج 1، ص 246، مجمع الزوائد، ج 9، ص 119، صحیح الترمذى، ج 2، ص 183، الدر المنثور، ج 3، ص 209، سیوطى از بسیارى از حافظان حدیث نقل کرده است و شواهد التنزیل، ج 1، ص 233.

 

نکته:چطور میتوان کسی را که استحقاق و لیاقت ابلاغ  برائت را ندارد  لیاقت تسلط بر جان و ناموس مسلمانان را داشته باشد؟

 

این بود قسمت اول از خلاصه ادله شیعه بر خلافت امام علی علیه السلام البته از کتب اهل سنت.

 

در خانه اگر کسی هست یک حرف بس است.

 

سایت التوحید

نقد مقاله چرا مکان قبر فاطمه (س) نامعلوم است؟

                                                                 به نام خدا

              

با سلام خدمت دوستان

اصل این مقاله را میتواند از سایت اسلام تکس و در صورت  بروز مشکل از لینک زیرمشاهده بفرمایید

http://forum.mosalman.net/showthread.php?t=13272

   اما جواب بنده حقیر در برابر مقاله سایت اسلام تکس که متاسفانه بسی جای تاسف دارد که خوانندگان را چنان خالی از  درک و فهم تصور کرده که به  خود اجازه داده چنین جوابی  با عرض معذرت خنده دار و خالی از استدلال منطقی بفرماید

 در ابتدا مقاله این سایت امده که:
..شیعه ها همیشه از موضوع نامعلوم بودن مکان قبر دخت پیامبر استفاده احساسی و تبلیغاتی میکنند، اما متوجه نیستند که اگر گم بودن قبر فاطمه جرم باشد، مجرمین ردیف اول خودشان هستند!

من می پرسم چه کسی حضرت فاطمه را دفن کرد؟ بی تردید حضرت علی! پس برای ایشان مکان قبر مجهول نبود و.....
دوست عزیز مغالطه شما  مشخص  و پرواضح است خوب بود قدری با تامل تر بحث میفرمودید
اینکه  قبر حضرت زهرا سلام الله علیها مخفی است تقصیر امیرالمومنین و اهل البیت علیهم السلام باشد  بسی جای تعجب دارد ؟

 

در حالیکه امیرالمومنین و ائمه معصومین علیهم السلام تنها به وصیت  حضرت زهرا سلام الله علیها  عمل کردند نه اینکه از جانب خود تصمیم به این کار گرفته باشند .

اما چرا حضرت زهرا سلام الله علیها چنین وصیتی فرمودند؟

مگر از خلفا چه بدی دیده بودند که وصیت کردند انان در تشییع جنازه اش حاضر نشوند ؟

ایا او را از حق مسلمش منع کردند ؟ چنانچه

ابن قتیبه دینورى در تأویل مختلف الحدیث مى‌نویسد:

وقد طالبت فاطمة رضی الله عنها أبا بکر رضی الله عنه بمیراث أبیها رسول الله صلى الله علیه وسلم فلما لم یعطها إیاه حلفت لا تکلمه أبدا وأوصت أن تدفن لیلا لئلا یحضرها فدفنت لیلا. 

فاطمه از ابوبکر میراث پدرش را خواست، ابوبکر نپذیرفت، قسم خورد که دیگر با او (ابو بکر) سخن نگوید و وصیت کرد که شبانه دفن شود تا او (ابوبکر) در دفن وى حاضر نشود.

 الدینوری، أبو محمد عبد الله بن مسلم ابن قتیبة (متوفای276هـ)، تأویل مختلف الحدیث، ج 1، ص 300، تحقیق: محمد زهری النجار، ناشر: دار الجیل، بیروت، 1393هـ، 1972م.

به دقت به قسمت اخر روایت توجه بفرمایید 

  وأوصت أن تدفن لیلا لئلا یحضرها فدفنت لیلا

وصیت کرد که شبانه دفن شود تا او (ابوبکر) در دفن وى حاضر نشود.

ایا علت دفن شبانه از روز روشن تر نیست؟

یا اینکه در  روایت دارد که حضرت زهرا سلام الله علیها  از حضور او مانع شدند راستی دلیل این مانعیت و مخفیانه به خاک سپاری چیست؟

ابن بطال در شرح صحیح بخارى مى‌نویسد:

أجاز أکثر العلماء الدفن باللیل... ودفن علىُّ بن أبى طالب زوجته فاطمة لیلاً، فَرَّ بِهَا من أبى بکر أن یصلى علیها، کان بینهما شىء.

اکثر علما دفن جنازه را در شب اجازه داده‌اند. علی بن ابوطالب، همسرش فاطمه را شبانه دفن کرد تا ابوبکر به او نماز نخواند؛ چون بین آن دو اتفاقاتى افتاده بود.

إبن بطال البکری القرطبی، أبو الحسن علی بن خلف بن عبد الملک (متوفای449هـ)، شرح صحیح البخاری، ج 3، ص 325، تحقیق: أبو تمیم یاسر بن إبراهیم، ناشر: مکتبة الرشد - السعودیة / الریاض، الطبعة: الثانیة، 1423هـ - 2003م.

ایا هنوز میتوان توهم کرد به خاطر اینکه خلیفه سرش  شلوغ بود  او را دعوت نکردند؟

راستی یک تشییع جنازه چقدر وقت میبرد ؟

بحث سر این است که به چه علت  حضرت علی علیه السلام مکان قبر را مخفی نگه داشتند نه اینکه چون ایشان این  کار را کردند  لذا تقصیر کار هستند  در این صورت  باید بگویید قاتل حضرت حمزه  (ع )

نعوذ بالله  پیغمبر صلی الله علیه واله وسلم  میباشد زیرا ایشان باعث شد حضرت حمزه به جنگ بیایند.

نکته ای  که میتوان در کنار موارد دیگر به ان اشاره کرد این است که حضرت زهرا سلام الله علیها خواستند با مخفی بودن مرقدشان برای همیشه خشم و تنفری که از خلفا به خاطر غصب مقام ولایت امام علی علیه السلام و غصب فدک داشتند جاودانه بماند تا این سوال  همواره در طول تاریخ زنده باشد که چرا مرقد ایشان مخفی است ؟ تا چراغ هدایتی برای حق طلبان باشد؟

این اتفاق چه بود ایا  ما میخواهیم چشم بر تاریخ ببندیدم و هنوز با تعصب به ماجرا نگاه کنیم که نه اقا جان این حرف ها دروغ است و این چنین اتفاقی نیفتاده و.....

اقا جان این موارد و نمونه های دیگری که میاوریم را علماء خود اهل سنت نقل کره اند نه  شیعه پس چرا   چشم بر حقیقت ببندیم  و ما هم با کسانی که به حضرت زهراسلام الله علیها  ظلم کردند همراه شویم  و این ظلم را ادامه بدهیم ؟

فردا قیامت جواب رسول الله را چه بدهیم؟ بیاییم قدری با تامل نگاه کنیم که فرصت کم است اما حق روشن؟

پس معلوم شد دلیل مخفی بودن قبر انچه شما توهم فرموده بودیدنیست

در قسمت دوم متن مقاله این سایت امده  که:

.... همینطور از صد ها صحابی، نشانی و قبری در دست نداریم اما همه را دوست داریم. مثلا حضرت عباس، عموی پیامبر، آنقدر برای صحابه عزیز بود که در زمان حضرت عمر، برای دعای باران ایشان را پیشنماز خود کردند و صحابه پشت ایشان صف بستند. با این وجود آدرس قبر او را نمیدانیم که کجاست.
چرا نمیدانیم؟

اما جواب این قسمت از سایت عزیزان:

مخفی بودن قبر صحابه در فرض تصور ما دو حالت دارد 1- قبرشان مشخص بود  اما در مرور زمان از یادها رفت 2-از همان ابتدا  خود شخص نخواسته بود که محل دفنش فاش شود که این مطلب حتما باید دلیلی خاص داشته باشد و فرض ما در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها  قسمت دوم است  که ان دلیل خاص مخفی بودن را هم در بالا ذکر کردیم .

پس نتیجه این که لزومی ندارد چون قبر بعضی از صحابه به علت مرور  زمان از یاد رفته  بگوییم قبر حضرت زهرا سلام الله علیها هم  همانگونه بوده ؟ خیر بلکه دلیلی خاص داشته و ان دلیل بیان شد.

در ادامه مقاله سایت آمده :

چون در این باره تکلیف شرعی نداریم. و خداوند بما نگفته که نگهبان قبرها باشیم.
فرموده نماز بخوانیم حج کنیم روزه بگیریم جهاد کنیم و قرآن تلاوت نماییم اگر جای رمضان یا مکه یا قرآن را گم کردیم آنوقت بما ایراد بگیرید.
الله که فردای قیامت از ما نمیپرسد چرا قبر عباس را گم کردید یا چرا به زیارت قبر پیامبر نرفتید، اینها را از ما نمیپرسد. پس ناپیدا بودن گور بزرگان نه گناه است و نه توهین
...

جهت بحث را عوض نفرمایید ؟ بله دوست عزیز ما در مورد پیدا کردن قبور تکلیف شرعی نداریم و بحث ما هم پیدا کردن قبور نیست بلکه بحث سر چرایی و  علت مخفی بودن قبر است ؟سر این است که مگر چه اتفاقی افتاد که حضرت زهرا سلام الله علیها وصیت کردند قبرشان در طول تاریخ مخفی باشد در واقع مخفی بودن قبر ایشان در طول تاریخ  زنده نگه داشتن  این سوال تاریخی است کهمگر چه اتفاقی افتاده بود که چنین شد؟

در ادامه مقاله سایت آمده :

اما از نظر ما سنی ها جای قبر دختر محبوب پیامبر معلوم است. قبر  حضرت فاطمه در مجموعه قبرهای بقیع است. قبر حسن رضی الله عنه هم همانجاست. چون ایشان وصیت کرده بود کنار مادرش دفن شود.

خوب بود این دوست عزیز سندی هم برای مطلبشان ذکر میکردند اگر چه کل مطالب ایشان خالی از سند بود .

اما جالب است اگر امام حسن علیه السلام وصیت کرده بودند در کنار مادرشان علیها السلام دفن شوند پس چرا جناب عایشه از این کار مانع شدند و دستور به تیراندازی به  پیکر امام حسن علیه السلام را صادر کردند ؟

یا چرا شما مطالبتان را بدون هیچ سندی کر فرمودید ؟

خوشحال میشویم برای بعضی مطالب  بسیار جدید که از شما شنیدیم سندی  هم ذکر بفرمایید؟

و همچنان سوالاتی در دل حق جویان باقی میماند

مگر نه این که از شئون رهبر مسلمین ارج نهادن و شرکت در تشییع جنازه افراد مهم جامعه است چه رسد به دختر رسول خدا که روایات انچنانی در حق ایشان نازل شده که خشم وعضب ایشان را سبب خشم وغضب پروردگار میداند؟

حضرت زهرا سلام الله علیها میدانستند که اگر بعد از شهادتشان هیئت حاکمه در تشییع جنازه ایشان حاضر شود انان به دنبال رفع این اتهام از خود هستند لذا حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) وصیت کرد که او را شبانه دفن کنند و اجازه ندهند که هیئت حاکمه در مراسم دفن حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) حاضر شوند. صریح صحیح بخاری و مسلم  است که می‌گوید:

فلما توفیت دفنها زوجها علی بن أبی طالب لیلا و لم یؤذن بها أبا بکر وصلى علیها على.

وقتی از دنیا رفت، او را شبانه دفن کردندف بدون اینکه به ابوبکر خبر بدهند و حضرت علی (علیه السلام) بر او نماز خواند.

صحیح بخاری، ج5، ص82 - صحیح مسلم، ج5، ص154
آیا کسى که جانشین پیامبر بود ( آن گونه که خود ادعا کرده‌اند) شایستگى نماز خواندن بر وى را نداشت؟

 والسلام

 

صادق کاهانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد