پرسش وپاسخ

سئوال ازاهل سنت وپاسخ شیعه به اهل سنت

پرسش وپاسخ

سئوال ازاهل سنت وپاسخ شیعه به اهل سنت

برهنه کردن زنان بحرینی در بازداشتگاه

نیروهای رژیم آل خلیفه بازداشت شدگان زن و مرد بحرینی را در جریان بازجویی ها شکنجه کرده و به شیوه های مختلف به آنان توهین می کنند.
به گزارش مشرق به نقل از العالم،  "منار مکی" وکیل بحرینی گفت که نیروهای رژیم آل خلیفه در جریان محاکمه "ریحانه الموسوی" از بازداشت شدگان پرونده موسوم به "تشکیلات ائتلاف 14 فوریه" اقدام به شکنجه و لخت کردن وی نموده اند.

سایت "الوفاق" نوشت که مکی در صفحه شخصی اش در تویتر تأکید کرده که ریحانه الموسوی اظهار داشته است روز پنج شنبه در جلسه دادگاه – که روزنامه نگاران و ناظران از حضور در آن منع شدند – مزدوران رژیم آل خلیفه وی را لخت کرده اند.

مکی در بخش دیگری از پیامش افزود: "ناجی فتیل" فعال حقوق بشر بحرینی که به صورت علنی و کاملا غیرسیاسی به فعالیت می پردازد، در دادگاه اقدام به درآوردن پیراهن خود کرد تا قاضی نشانه های شکنجه را بر روی بدنش ببیند.

از سوی دیگر، "محمد السنکیس" فعال دیگر بحرینی نیز که با دست شکسته در دادگاه حاضر شده بود از شکنجه شدنش به دست مزدوران رژیم از زمان دستگیری سخن گفت. با این وجود دادگاه وی را به مقاومت در مقابل نیروهای امنیتی، اتهام زدن به آنها و توهین به کارمندان دولت متهم کرد.

از سوی دیگر جمعیت حقوق بشر بحرین پنج شنبه گذشته (11 ژوئیه) تصاویری از ناجی فتیل، فعال بحرینی را منتشر کرد که در آن نشانه های شکنجه بر روی بدنش کاملا مشخص بود.

براساس گزارش جمعیت مذکور، نیروهای آل خلیفه ناجی فتیل را تحت انواع شکنجه از جمله وارد کردن شوک به دستگاه تناسلی، آویزان کردن، فحش و ناسزای فرقه ای و مذهبی قرار دادند.

موارد مذکور تنها نمونه های کوچکی از نبود حقوق بشر در بحرین و وضعیت بسیار نگران کننده ای در داخل زندان های رژیم آل خلیفه است. این در حالی است که دولت بحرین به ناظران نهادهای بین المللی اجازه ورود به آن کشور و تهیه گزارش درباره وضعیت حقوق بشر را نمی دهد.

آیت الله شیخ عیسی قاسم رئیس شورای اسلامی علمای بحرین دیروز در خطبه نماز جمعه در واکنش به خبر برهنه کردن این زن بحرینی در زندان و شکنجه وی گفت: این اقدام تحت نظارت طرفهای رسمی انجام شده است.

وی افزود: کسی که دست به چنین اقدامی می زند نه دین دارد و نه انسانیت و نه ذره ای شرف.

شیخ عیسی قاسم تأکید کرد: چه کسی تحمل شنیدن این خبر فاجعه آمیز را در این ماه مبارک دارد؟ چه کسی می تواند تصور کند که این اقدام از سوی یک طرف رسمی در یک کشور اسلامی صورت گرفته، طرفی که از اسلام و به نام اسلام سخن گفته و مدعی مسلمانی است؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد