پرسش وپاسخ

سئوال ازاهل سنت وپاسخ شیعه به اهل سنت

پرسش وپاسخ

سئوال ازاهل سنت وپاسخ شیعه به اهل سنت

رئیس شبکه جهانی ولایت: وهابیت به سراغ رسانه رفته است


رئیس شبکه جهانی ولایت: وهابیت به سراغ رسانه رفته است
 

به گزارش شبکه چهار صدا و سیما، در ابتدای قسمت هفدهم برنامه «راز» با موضوع «انحراف در دین، حربه دیرین» آیت الله دکتر حسینی قزوینی درباره تأسیس شبکه جهانی «ولایت» گفت: حدود 12 سال قبل یکی از شبکه‌های وهابی به نام المستقله در لندن تأسیس شد. این شبکه بین شیعه و وهابیت مناظره برگزار می‌کرد و 70 میلیون مخاطب را در اولین سال رمضان 84 جذب کرد. حدود 2 الی 3 سال در یکی از شبکه‌ها برنامه داشتم و متوجه تأثیر ویژه آن شدم.
 
 
 
فعالیت 300 ماهواره در خاورمیانه علیه تشیع
 

رئیس شبکه جهانی «ولایت» ادامه داد: امروز اگر بخواهیم فرهنگ شیعه را معرفی کنیم و حرف خودمان را به گوش مردم برسانیم، باید از امکانات مدرن روز استفاده کنیم. نباید تنها منتظر جلسات و تکایا و امثال آن بود. طبق نوشته‌ای در سایت دانشگاه علم و صنعت 300 ماهواره در منطقه خاورمیانه علیه مذهب شیعه فعالیت و برنامه سازی دارند. با این هجمه گسترده علیه شیعه راهی جز استفاده از ابزار دشمنان نداشتیم.
 
 
 سید محمد حسینی قزوینی عنوان کرد: براساس صحبت‌هایی که 3 سال قبل با مراجع عظام داشتیم، آقای مکارم شیرازی به میدان آمدند و با مسئولیت من توانستیم این شبکه را راه اندازی کنیم. از طریق ماهواره هاتبرد کل اروپا، از طریق نایل ست کل مناطق عرب نشین و از طریق ماهواره گالسی 19 کل مناطق آمریکا و کانادا را تحت پوشش قرار دادیم. ادعا می‌کنیم تنها شبکه برخواسته از حوزه علمیه قم و تحت لوای مرجعیت شیعه هستیم.
 
 
 
راه‌اندازی بخش عربی شبکه جهانی «ولایت»
 
وی افزود: اکثر برنامه های ما زنده است که تأثیرگذاری بیشتری دارد. از تمام نقاط جهان برای طرح پرسش سوال می‌کنند. خوشبختانه تا به حال سؤالی بدون پاسخ نمانده است. بسیاری از دانشجویان اهل سنت تلفن می‌کنند و از ادبیاتی که درباره مخالفین به کار می‌بریم تشکر می‌کنند. زبان این شبکه فارسی است و یک ساعت برنامه عربی داریم اما در آینده‌ای نزدیک بخش عربی را راه اندازی می‌کنیم.
 
در ادامه طالب‌زاده از حسینی پرسید: شما به این اشاره کردید که شبکه وهابیت از 12 سال قبل و مصادف با 11 سپتامبر شروع به فعالیت کرد. آیا به نظرتان شروع این فعالیت با حادثه 11 سپتامبر نسبتی دارد؟
 
سید محمد حسینی قزوینی پاسخ داد: فشاری که بعد از 11 سپتامبر به وهابیت وارد شد، بسیار طاقت فرسا بود. آنها باور نمی‌کردند اینگونه در منگنه قرار گیرند. آنها تلاش کردند با این برنامه‌ها از خودشان دفاع و شبهاتی را با منطق تکفیر متوجه مذهب شیعه کنند.
 
 
 
منطق وهابیت همراه با ناسزاگویی است
 

رئیس شبکه جهانی ولایت افزود: خوشبختانه وقتی جمهوری اسلامی وارد میدان شد، توانست حق مطلب را ادا کند. وهابیت در پیشبرد برنامه‌های خود ناکام ماند. شبکه المستقله اکثر بینندگان خود را از دست داده است. اخیرا شبکه های وهابیت به زبان فارسی کار می‌کنند اما چون منطق وهابیت همراه با ناسزاگویی است، حرفی برای گفتن ندارند. اهل سنت اهل گفتگو و عاقل هستند.
 
 
 وی درباره معنای سلفی گری گفت: سلف به معنای بازگشت به عقب و برگشتن به دوران سلف صالح است. طبق روایات صحیح بخاری حدیث 2652 پیغمبر اکرم(ص) فرمود: «بهترین قرن، قرن من است و سپس قرونی که پس از آن می‌آید، اولویت دارد.» هدف وهابیت این است که به سلف صالح و قرن طلایی سه سده اول اسلام بازگردند.
 
 
 
بنی امیه در تفکر وهابیت نمادی از سلفی‎گری است
 
سید محمد حسینی قزوینی خاطرنشان کرد: منظور وهابیت از سلف صالح، ابوذر و عمار و غیره نیست بلکه عده خاصی مدنظرشان است. به خصوص بنی امیه در تفکر وهابیت نمادی از سلفی‎گری است. امروزه مفتیان عربستان و یا نقاط دیگر جهان همان تفکری را دنبال می‎کنند که بنی امیه داشتند.
 
رئیس شبکه جهانی «ولایت» با اشاره به صحبت‌های امام درباره وهابیت یادآور شد: امام(ره) در وصیت نامه خود بیان کرده است که وهابیت به دنبال تفکر و اسلام ابوسفیانی و آمریکایی و ترویج آن است. بنی امیه 21 سال با پیامبر(ص) جنگیدند و عمده فشارها از طرف ابوسفیان و ابوجهل بر پیامبر(ص) وارد شد. در فتح مکه بعد از 8 سال جنگ این گروه مسلمان شدند اما بیشتر زیر شمشیر تیز اسلام بودند.
 
 
 
 
 
وی افزود: حضرت علی در نهج البلاغه می‌فرماید: قسم به خدایی که هستی را آفرید و دانه را شکافت، معاویه و دار و دسته‌اش در فتح مکه مسلمان نشدند و کفر واقعی خود را پنهان کردند.
 
سید محمد حسینی قزوینی افزود: وقتی معاویه صدای اذان را می‌شنود ناراحت می‌شود که چرا نام ابوبکر و عمر بعد از فوتشان نمی‌آید اما نام پیامبر(ص) در اذان هر روز گفته می‌شود. او می‌گوید این برای من قابل تحمل نیست و روزی آرام می‌گیرم که نام پیامبر(ص) را در خاک دفن کنم. معاویه، ابوسفیان و یا مروان اسلام را تنها در انحصار خود می‌دانند و غیرخود را نامسلمان می‌دانند. در ماجرای کربلا ابتدا این گروه فتوای خروج امام حسین(ع) را از دین می‌گیرند و بعد مردم را بسیج می‌کنند.
 
رئیس شبکه جهانی ولایت افزود: در آن زمان طوری مردم را آموزش و شستشوی مغزی داده بودند که بر تن بی جان امام حسین(ع) ضربه می‌زدند و انجام این کار را عین ایمان می دانستند.
 
 
 
زدن گردن مسلمانان بخاطر صلوات فرستادن
 
این فعال مذهبی حوزه رسانه درباره مقررات وهابیت توضیح داد: محمد ابن عبدالوهاب گفته بود هرکس با آمدن نام پیامبر(ص) در اذان صلوات بفرستد گردنش زده می‌شود. هرکس قصد ورود به دین محمدابن عبدالوهاب را داشت باید چند شهادت می داد. 1) وحدانیت خدا2) رسالت نبی اکرم(ص) 3)شهادت بدهید که قبل از آن کافر بودید و با ورود به آیین وهابیت مسلمان شدید 4) برائت جستن از پدر و مادری که مشرک از دنیا رفته‌اند 5) شهادت بدهید تمام علمایی که وهابی نبوده‌اند و از دنیا رفته اند، کافر بوده‌اند و نباید برایشان طلب مغفرت کنید.
 
سید محمد حسینی قزوینی ادامه داد: آنها تمام راه‌ها را می بستند تا فرد نرود کتابی درباره وهابیت بخواند و فساد این گروه برایش آشکار شود. اگر این شهادت‌ها را می‌داد، او را مسلمان می دانستند اگر نه به دستور محمدابن عبدالوهاب گردنش زده می‌شد.
 
 
 
فتوای شیخ عرعور برای چرخ کردن گوشت مخالفان
 
رئیس شبکه جهانی ولایت تصریح کرد: نمونه عینی این حرکات را می‌توانید در جنایات سوریه و کربلا ببینید. فتوای شیخ عرعور باعث ایجاد فتنه سوریه شده است. او ابتدا فتوای جهادی صادر کرد تا جوانان به آنجا رفتند. این شیخ معتقد بود ما مخالفان خود را کشته و گوشت‌های آنها را در چرخ گوشت خورد می‌کنیم و جلوی سگ‌ها می‌اندازیم.
 
وی اظهار کرد: به نظرتان در سلف صالح و در زمان خلیفه اول، دوم، سوم و امیرلمومنین چه کسی این کارها را انجام داده است؟ وهابیت با این کارها روی بنی امیه را هم سفید کرده‌اند. آنها این جنایات را کار راحتی می‌دانند و معتقدند می‌توانند از این بدتر انجام دهند.
 
در میانه برنامه «راز» تصاویری از جنایات وهابیت و مثله کردن انسان‌ها و همچنین گرفتن خنجر به وسیله یک کودک و خواندن شعارهایی علیه شیعه پخش شد.
 
 
 
هدف وهابیت تخریب چهره اسلام است
 
سید محمد حسینی قزوینی درباره جنایات وهابیت عنوان کرد: در قضیه آقای شحاطه، وهابیت او را کشت و منزلش را آتش زد و آن را در خیابان چرخاند. آنها به این عمل افتخار می‌کنند. جرم شحاطه این بود که در جشن نیمه شعبان شرکت کرده بود. منطق وهابیت جز منطق بنی امیه نیست که هند جگر حمزه سیدالشهدا را می‌خورد. تصاویر جنایاتی که انجام می‌دهند در تمام شبکه ها منتشر شده است. آنها به دست بچه‌های کوچک خودشان شمشیر می‌دهند تا راه بریدن سر شیعه را به آنها آموزش دهند. آنها این کارها را جزوی از دستورات پیامبر و سلف صالح می‌دانند.
 
 
 
 
 
رئیس شبکه جهانی ولایت با بیان اینکه حتی وحشی ترین ارتش دنیا هم چنین کاری انجام نمی‌دهد افزود: آیا علمای وهابیت یک فتوا مثل عرعور علیه اسرائیل و صهیونیست داده اند؟ آیا نسبت به سربازان یهودی این کار را انجام داده‎اند؟ فکر می‎کنم آنها قصدی جز تخریب چهره اسلام ندارند. حتی بسیاری از دانشجویان اهل سنت معتقدند عملکرد وهابیت آنها را سرافکنده می‎کند.
 
وی در پایان افزود: این نتیجه ترورها و کارهای وحشیانه وهابیت است که این دانشجویان حتی برای کار کردن می‎ترسند دین خودشان را در خارج از کشور اعلام کنند. آنها با کشتن امام حسین(ع) تکبیر گفتند و الان هم همین کار را می‎کنند. در واقع آنها با این کارها تکبیر را هم کشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد