پرسش وپاسخ

سئوال ازاهل سنت وپاسخ شیعه به اهل سنت

پرسش وپاسخ

سئوال ازاهل سنت وپاسخ شیعه به اهل سنت

معرفی تعدادی از عالم‌نمایان پیرو قرضاوی+تصاویر

معرفی تعدادی از عالم‌نمایان پیرو قرضاوی+تصاویر


پس از آنکه یوسف القرضاوی در سخنانی که از آن بوی دوزخ به استشمام می رسید، حزب الله و شیعیان را کافر و واجب القتل دانست، تعداد دیگر از عالم نمایان مشهور بین المللی نیز در حمایت از او سخنان مشابه و حتی تندتری به زبان راندند که وجود چنین روحانی‌نمایانی برای جهان اسلام جای تأسف دارد! 


معرفی تعدادی از عالم‌نمایان پیرو قرضاوی+تصاویر

به گزارش ابنا ـ این روزها یوسف القرضاوی شیخ تئوریسین تروریست های افراطی، مدام در حال سخنزانی در جمع همفکرانش است و بذر اندیشه افراطی مبارزه با تشیع، ایران و حزب الله را می پراکند. تفکر باطلی که بطلان آن بر کسی پوشیده نبوده و نیازی به معرفی این خط منحط فکری نیست.
اما آنچه جای نگرانی دارد، عمل برنامه ریزی شده وهابیون و سلفیون در جهت گسترش این تفکر و حمایت رسانه ای سایتها و شبکه‌های رادیویی تلویزیونی منطقه از آن است که رفته رفته می رود تا طرح وجوب جهاد در سوریه که اوایل بیشتر در حد یک فتوای مضحک این ور و آن ور نقل می شد، این روزها به یک گفتمان جدی تبدیل شود که نتیجه آن چیزی جز گسترش جنگ های طایفه ای و قومی ـ مذهبی در منطقه و کشته شدن مسلمانان بی گناه نخواهد بود؛ همان طرحی که قرنهاست سران استکبار جهانی به دنبال پیاده کردن آن هستند که اکنون این طرح نه به دست غربی ها، بلکه به وسیله عده ای به ظاهر مسلمان و عالم نما به منصه ظهور می رسد!
قرضاوی با بیان اینکه نظام اسد ظالم و خونریز بوده و ایران، حزب الله و شیعیان نیز حامیان او هستند، گفته است: از همه مسلمانان می خواهم تا خود را برای جهاد مقدس در سوریه علیه اسد آماده کنند!
رئیس اتحادیه علمای جهان اسلام با متهم کردن ایران و حزب الله به گسترش جنگ طایفه ای (!)، درگیری های سوریه را نوعی تصفیه نژادی سنی ها از سوی شیعیان دانسته است! سخنان احمقانه ای از این دست، هر روز در رسانه های عربی منطقه دیده می شود که منشأش یا قرضاوی است یا عده معدودی از پیروان او:
محمد العریفی؛ امام جمعه سابق مسجد الحرام: شیعیان می‌گویند سنی‌ها واجب‌القتلند!
یکی از پیروان قرضاوی در بیان سخنان تفرقه آمیز میان مسلمانان، محمد العریفی از وهابیون جوان ولی کهنه کار سعودی است. این روحانی‌نمای وهابی، سال 2009 (1388) مدتی امام حمعه مسجد الحرام بود؛ اما به لیل بیان سخنان تفرقه آمیز و افراطی درباره شیعیان که به ایجاد درگیری ها و مناظرات لفظی میان تعدادی از عالمان شیعه و سنی میانه رو عربستان با او و مقامات وزارت امور دینی و اوقاف عربستان انجامید و در نتیجه دستگاه حاکمه آل سعود برای آرام کردن اوضاع، او را از امامت جمعه عزل کرد. اما وی با استفاده از این فرصت کوتاه، توانست برای خود پایگاهی سیاسی اجتماعی دست و پا کند. به گونه ای که ظاهرا سمتی جز وعظ و سخنرانی در این کشور نداشته باشد؛ اما سایتها و شبکه های رادیو تلویزیونی افراطیون عربی هر روز او را در حال اظهار سخنان افراطی نشان می دهند.
العریفی در آخرین سخنانش در ازتباط با سوریه با تأیید و تشکر از قرضاوی، افزوده: ایران و حزب الله با حمایت از اسد، چهره حقیقی خود را نشان دادند. شیعیان معتقدند همه اهل سنت را باید به قتل رساند!
صفوت حجازی؛ مهندس عمرانی که امام‌جمعه شد: علما بر فتوای جهاد در سوریه هم‌پیمان شوند!
صفوت حجازی از اعضای رده پایین اخوان المسلمین مصر بود که تنها به واسطه کسب آراء و ورود به مجلس مصر پس از انقلاب، به چهره ای شناخته شده برای رسانه ها بدل شد. او که در سوابق کاری اش، فعالیتی جز امام جمعه و جماعات چند مسجد کوچک قاهره و روستاهای اطراف آن را در اختیار ندارد، مهندس عمرانی است که به واسطه حافظ قرآن بودنش، به یک "به اصطلاح" عالم اهل سنت تبدیل شد. در واقع او حتی یک سال هم در دانشگاه الازهر یا مجامع مشابه، علوم دینی تحصیل نکرده است؛ اما در رسانه‌ها از او با عنوان عالم دینی و مبلغ مذهبی یاد می شود!
این مهره دم دستی طیف اخوانی های متمایل به وهابیت، با تأکید بر واجب بودن جنگ در کنار تروریست های فعال در سوریه علیه نظام بشار اسد، از دیگر علمای جهان اسلام نیز خواسته است این فتوا را تأیید و بر آن تأکید کنند. او حتی پا را فراتر گذاشته و خواستار تهیه هزینه ارسال سلاح به سوریه از سوی علمای جهان اسلام شده است!
حازم صلاح ابواسماعیل؛ جدی‌ترین رقیب مرسی در جانشینی مبارک: اسد علیه تمام اسلام می جنگد!
ابواسماعیل از اعضای تندرو اخوان المسلمین مصر است. این فعال سیاسی مصری که پدرش نیز از بنیانگذاران اخوان المسلمین بود، از خانواده‌ای سیاسی ـ مذهبی برخاسته است؛ مادرش استاد علوم قرآن در دانشگاه لندن است و پدربزرگ های پدری و مادری اش نمایندگان مجلس مصر در زمان مبارک بوده اند.
حازم صلاح ابواسماعیل دو بار در زمان مبارک به مجلس راه یافت؛ اما هر دو بار طرفداران رژیم سابق مصر، اعتبارنامه اش را رد کردند و اجازه ورود به مجلس ملی مصر را به او ندادند. با این تفاصیل اگر چه بخش تندروی اخوان در نخستین انتخابات ریاست جمهوری مصر از او حمایت می کرد، اما نتوانست به طور جدی مرسی را به چالش بکشد و در نتهایت از ورود به کاخ ریاست جمهوری بازماند.
حازم نیز با تأکید بر لزوم حمایت مادی، معنوی، تسلیحاتی و انسانی از تروریست های فعال در سوریه، اعلام کرده است نظام بشار اسد علیه تمامیت اسلام می جنگد و درگیری های فعلی سوریه، جنگ در برابر اسلام است!
حسن الشافعی؛ عضو شورای عالی علمای الازهر: دوباره سوریه را "سنی" می‌کنیم!
حسن الشافعی دانش آموخته و عضو هیأت علمی و استاد جامع الازهر و عضو شورای عالی علمای الازهر نیز با انتقاد از دخالت حزب الله در پاکسازی القصیر از وجود تروریست ها، از قدرت های بزرگ جهان نیز به دلیل سکوت در برابر قتل عام مردم سوریه انتقاد کرد!
او همچنین به رسانه ها گفته است با پیروزی تروریست ها در سوریه، بار دیگر تمام این کشور را به مرکز اهل سنت تبدیل می کنیم!
جمال سلطان؛ سردبیر روزنامه المصریون: جهان خودبه‌خود در برابر ایران می‌ایستد!
یکی دیگر از طرفداران و هواخواهان تز نژادپرستانه قرضاوی، جمال سلطان مدیرمسئول و سردبیر روزنامه افراطی و به اصطلاح اسلامی المصریون است. سرمقاله نویس روزنامه المصریون، به رسانه ها گفته: جهان خود به خود در حال فهمیدن این موضوع است که ایران می خواهد تمام منطقه را در اختیار بگیرد و به این ترتیب، به زودی در برابر تهران خواهد ایستاد!
وی که دانش آموخته سطوح پایین الازهر و عضو عادی اخوان المسلمین است، مقالات زیادی در باب حمایت از این جریان سنی مصر نگاشته که البته این روزها با اوج گیری انتقادات مردم مصر از اقدامات ضعیف مرسی در داخل و خارج، به بازوی رسانه ای نخستین رئیس جمهور مصر پس از انقلاب تبدیل شده تا کمی از انتقادها بکاهد.
وی با بیان اینکه ایران، شیعیان عراق، لبنان، هند، پاکستان و افغانستان را برای سرکوب مردم سوریه به این کشور گسیل داشته، از علمای اهل سنت خواسته است تا به وظیفه اخلاقی خود در مبارزه با ایران، حزب الله و تشیع عمل کنند!
.....................

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد